Saturday 28 October 2017

Beregn Bevegelse Gjennomsnittet Omsetning


Ansatte Omsetning Hva er omsetning Når ansatte forlater et selskap og må byttes ut, kalles det omsetning. En viss omsetning er uunngåelig, men for mye kan ødelegge et selskap. Noen ansatte vil alltid gå på pensjon, flytte bort, gå tilbake til skolen, eller forlate arbeidsstyrken. Dette omsetningsnivået er ikke bare uunngåelig, det kan være gunstig. Det bringer nye mennesker inn i organisasjonen med nye ideer og et nytt perspektiv. Typer av omsetning De to generelle typene av omsetning er frivillige og ufrivillige. Frivillig omsetning er når arbeidstaker velger å forlate uansett grunn. Ufrivillig omsetning er forårsaket av oppsigelser og lignende handlinger der beslutningen om at en ansatt skal forlate, er foretatt av selskapet og ikke den ansatte. Frivillig omsetning er som regel en forutsetning for å diskutere og sammenligne arbeidsgivere. Det er typen som er mest direkte påvirket av frontlinjens tilsynsførere. Ufrivillig omsetning, forårsaket av oppsigelser, kan være et langsiktig resultat av høye frivillige omsetninger. Hva er omsetningsrate Omsetningssats er en beregning av antall ansatte som har forlatt selskapet og uttrykkes som en prosentandel av det totale antall ansatte. Selv om omsetningsrenten vanligvis beregnes og rapporteres som prosentandel per år, kan det være for ulike perioder. Slik beregner du omsetningshastighet3 Du beregner omsetningshastigheten ved å dividere antall ansatte som forlot det totale antall ansatte i begynnelsen av perioden. Dette tallet er uttrykt som en prosentandel. Du kan beregne frivillig omsetning. ufrivillig omsetning, og total omsetning. For eksempel har et selskap 100 ansatte i begynnelsen av året. I løpet av året avsluttes seks ansatte, og ni får slippe avslag i slutten av året. Frivillig omsetningsrate for året vil være 6100 eller 6. Den ufrivillige omsetningen var 9100 eller 9. Den samlede omsetningsrenten vil bli beregnet som 15100 eller 15 fordi de seks ansatte som forlot frivillig og de ni som ble lagt av, ble lagt sammen . Hva kan du gjøre om omsetning For ufrivillig omsetning er det beste du kan gjøre, å administrere selskapet godt, så du må ikke gjøre oppsigelser. Det er sikkert ting som skjer uventet som setter firmaet i økonomiske vanskeligheter, og en mulig løsning for det er å legge av ansatte. Først må du jobbe hardere, så det er færre av disse 34unexpected34 problemene. For det andre er layoffs en kortsiktig løsning, skadelig for selskapet, og bør være den siste utvei. Bunnlinjen Hvis du er veileder, uansett om du overvåker ledende ansatte eller ledere, er det i din beste interesse å holde omsetningen lav. Det gjør jobben enklere fordi du ikke har tid og treningskostnader for nye ansettelser for å erstatte de ansatte som slutter. Det sparer selskapets penger fordi det er direkte kostnader for å finne og ansette nye ansatte. Og din egen veileder vil evaluere deg som en bedre leder hvis din frivillige omsetning er lav. Små bedrifter Hvordan beregne gjennomsnittlig omsetning Gjennomsnittlig omsetningsberegning er nyttig for å vurdere avkastningen på investeringer i menneskelige ressurser, og de er grunnlaget for hvilke selskaper bestemmer hvor høyt deres pris per anrops tall er. I tillegg til gjennomsnittlige omsetningsberegninger kan spesifikke omsetningstall per avdeling være nyttig i evaluering av veiledere og lederes effektivitet som ledere. Småbedriftseiere som regelmessig overvåker omsetningsrente og deres effekter på arbeidsstyrken, kan ofte holde kontroll over HR, rekruttering og opplæringskostnader. Enkel beregning - Månedlig Trekk ned antall ansatte som arbeider på den siste dagen i måneden fra nummeret som arbeider fra den første dagen i måneden. Del det resulterende tallet med antall arbeidstakere ansatt som den første dagen i måneden. For eksempel, hvis du har 125 ansatte per 1. juli og 118 ansatte per 31. juli, divisjon 7 med 125 og resultatet er .056, eller en gjennomsnittlig 5,6 prosent omsetningsrate. Enkel beregning - Årlig Beregn gjennomsnittlig årlig omsetning ved å legge til omsetningsraten for hver måned og dividere den med antall måneder. Spor gjennomsnittlig omsetningsrate hver måned for å bestemme din årlige omsetningsrate. For eksempel, hvis du ikke hadde noen omsetning fra januar til april og september til desember, men omsetningsrenten for mai, juni, juli og august var henholdsvis 10, 12,5, 8,9 og 6,3 prosent, er den gjennomsnittlige årlige omsetningsrenten litt over 3 prosent (10 12,5 8,9 6,3 37,712 3,14). Avdelingsomsetning Beregn omsetningsrenten ved avdeling ved hjelp av samme metode for totalomsetning, bortsett fra at du bruker avdelingsansatte teller i stedet for den totale ansattstellingen. For eksempel, hvis fire ansatte forlot salgsavdelingen, som hadde 48 ansatte, var omsetningen i en måned 8,3 prosent. Sammenligne denne kursen til 70 ansatte i driftsavdelingen hvor 14 ansatte forlot selskapet i samme måned, noe som gir omsetningen 20 prosent. Når du sammenligner omsetningssatser ved avdeling, må du imidlertid sørge for at du sammenligner omsetningsrenter for de samme månedene - april for begge månedene, ikke april for salg og september for drift. Overvejelser Å holde deg oppdatert av de totale månedlige og årlige omsetningsrenten kan hjelpe organisasjonen til å overvåke og kontrollere sine HR-kostnader. Økte omsetningssatser øker ikke bare personal - og opplæringsutgifter, men de kan signalere andre problemer, som for eksempel å redusere ansattes moral eller om ansatte forstår selskapets forventninger om ytelse. Avdelingsberegninger kan hjelpe deg med å identifisere hvilke veiledere og ledere som har eksepsjonell arbeidsstyrkeutvikling eller veiledningsferdigheter. Store avvik mellom avdelingsrenter kan tyde på behovet for lederopplæring, spesielt hvis utgangssamtaler indikerer at ansatte forlater selskapet på grunn av problemer med sine veiledere. Små bedrifter Hvordan beregne en omsetningsandelerandel Lageromsetningsforholdet måler hvor raskt lagerbevegelsen beveger seg. Ciaran GriffinStockbyteGetty Images Lageromsetningsforhold er et annet begrep for lageromsetningsforhold. Et lageromsetningsforhold måler hastigheten som lagerbeholdningen din selger etter at du har kjøpt den. Sett på en annen måte, et lageromsetningsforhold forteller deg hvor lenge inventar sitter på hyllen før kundene kjøper det. Du trenger nok inventar til å møte kundenes behov uten å løpe ut av produkter. Med forbehold for denne begrensningsfaktoren, jo høyere lageromsetningsforhold, desto bedre. Når varer kjøpes raskt, knytter du ikke opp arbeidskapital i overkant av beholdningen. Det frigjør penger som skal brukes til andre formål, og bidrar til å holde lagerfinansieringskostnadene lave. 1. Beregn gjennomsnittlig beholdning i perioden du vil beregne lageromsetningsraten på. Legg til kostnaden for beholdningen i begynnelsen av perioden til kostnaden for sluttbeholdningen, og del den totale i halvparten. For eksempel, hvis opprinnelig beholdning var 5000 og sluttbeholdningen var 7.000, beregne (5.000 7.000) 2 for å komme til en gjennomsnittlig beholdning på 6000. 2. Beregn kostnaden for varer solgt for perioden. Legg til den totale beholdningen som er kjøpt til begynnelsesbeholdningen og trekker sluttbeholdningen. Således, hvis begynnelsesbeholdningen var 5.000, er sluttproduksjonen 7000 og totale kjøp kommer til 17.000, beregne (5.000 17.000) - 7.000 for å komme frem til en kostnad på varer solgt på 15.000. 3. Del verdien av gjennomsnittlig beholdning til kostnaden for varer solgt for å beregne lageromsetningsforholdet. Med en gjennomsnittlig beholdning på 6000 fordelt på varekostnader solgt til 15.000, er omsetningsforholdet ditt 2,5. Det vil si at du solgte varer som koster 2,50 for hver 1,00 du investerte i beholdning. 4. Beregn lageromsetningsforholdet for individuelle produkter og produktlinjer. Metoden er den samme som brukes til å bestemme ditt totale lageromsetningsforhold. Dette er nyttig fordi det lar deg sammenligne hvor raskt ulike produkter beveger seg i forhold til lagernivåene for disse produktene. For eksempel, hvis A-aksje har et omsetningsforhold på 3,0 og B har et omsetningsforhold på bare 2,0, vil du kanskje redusere mengden av vare B du har på lager. Omvendt, hvis lageromsetningsforholdet ditt for et varemerke er ekstremt høyt, kan det hende du må øke lagernivået ditt, slik at du ikke kjører kort. Det kan være nyttig å vite hvordan operasjonen stabler opp mot konkurransen. Du kan finne informasjon om typiske lager - eller lageromsetningsforhold i handelspublikasjoner og fra bransjeorganisasjoner. Sammenligne lagerbeholdningsforholdet ditt med bransjens gjennomsnitt vil fortelle deg hvor effektivt du utnytter lagerbeholdningen din. Et høyt forhold i forhold til din bransje indikerer at du bruker inventarkapital effektivt så lenge du ikke går ut av produkter kundene dine vil ha. Hvis lagerbeholdningen din er lavere enn bransjens gjennomsnitt, kan det hende du knytter opp mer kapital i beholdningen enn du virkelig trenger. Om forfatteren Basert i Atlanta, Georgia, har W D Adkins vært profesjonelt skrivende siden 2008. Han skriver om virksomheten, personlig økonomi og karriere. Adkins har masterstudier i historie og sosiologi fra Georgia State University. Han ble medlem av profesjonell journalistforeningen i 2009. Foto-kreditter Ciaran GriffinStockbyteGetty Imageswiki Slik beregner du omsetningen Gå over omsetningsformelen. Din selskaps mest verdifulle ressurs kan være dine talentfulle medarbeidere. Omsetningshastighet måler hvor mye arbeidstakere forlater firmaet ditt. 1 Omsetningsformelen er (Antall ansatte som forlater virksomheten) (gjennomsnittlig antall arbeidstakere i perioden). Omsetningen måles i en bestemt periode, for eksempel en måned eller et år. Din virksomhet bør ta skritt for å redusere ansattes omsetning. Hvis bedriften din har økende omsetning, vil bedriftens kostnader øke. Identifiser hvorfor ansatte forlater firmaet ditt. Arbeidstakere kan forlate firmaet ditt på grunn av oppsigelser eller andre separasjoner, som for eksempel pensjon. De fleste bedrifter ønsker å spore ansatte som forlater frivillig. 2 Ansatte som er opphørt, inngår ikke normalt i omsetningsformelen. Formelen er utformet for å analysere andelen av arbeidstakere som går frivillig. Du har mindre kontroll over ansatte som forlater frivillig. Det er imidlertid viktig å spore de som forlater. Hvis du oppdager at omsetningshastigheten øker, kan du ta skritt for å redusere omsetningsraten. Ta en titt på ditt gjennomsnittlige antall ansatte og omsetningsraten din. Ditt gjennomsnittlige antall ansatte er beregnet for en bestemt periode. For eksempel, for å beregne gjennomsnittet for oktober, tar du (Totalt ansatte 1. oktober) (totalt ansatte 31. oktober) 2. 3 Telle antall ansatte på den første dagen og den siste dagen i perioden (oktober, i dette tilfellet). Anta at 20 ansatte forlater i løpet av oktober måned. Du startet måneden med 1200 ansatte. Du avslutter måneden med 1 190 arbeidere. Selv om 20 arbeidere forlot i løpet av måneden, ble noen av stillingene fylt før månedsskiftet. Det er derfor nedgangen i løpet av måneden bare (1.200 1.190 10 ansatte). Gjennomsnittlig antall ansatte i oktober er (1.200 1.190) 2 1.195. Omsetningen for oktober er (20 1 199 1,7). Del to av to: Vurderer effekten av omsetningsredigering Analyser kostnadene du pådrar seg for ansattes separasjoner. Når en arbeidstaker frivillig forlater firmaet ditt, vil det koste deg tid og penger for å erstatte den enkelte. Under denne overgangen vil ditt firma ikke være like produktivt. 4 Anta at regnskapsføreren som genererer fakturaer for kunder, bestemmer seg for å gå på pensjon. Denne jobben er kritisk, siden du må kunne sende en nøyaktig faktura til klienter i tide. Hvis du ikke kan gjøre det, vil du ikke samle kundebetalinger raskt. Du må finne kandidater som er kvalifisert for stillingen. Du kan plassere jobben på industrielle nettsteder eller jobbsider som Monster. Noen selskaper ansetter rekruttere firmaer for å finne gode kandidater. Du vil pådra deg tid og kostnader for å finne verdige kandidater. Din virksomhet kan ha flere personer intervju kandidater til jobben. Dette vil ta medarbeiderne bort fra deres vanlige jobber, slik at de kan delta i intervjuene. Intervjuprosessen reduserer stabenes produktivitet. Når du ansetter en ny ansatt, må du trene dem. Opplæring vil kreve mer stabstid. Under treningsprosessen vil den nye arbeideren ikke være like produktiv som den ansatte som forlot. Dine ansatte må kanskje bistå den nye fakturaprosessoren, slik at fakturaene sendes til klientene i god tid. Legg til i kostnaden for avslutende arbeidere. Omsetningsformelen omfatter ikke typisk oppsigelser i antall ansatte som forlater total. Avslutninger reduserer imidlertid gjennomsnittlig antall arbeidstakere, noe som påvirker omsetningsformelen. Din analyse av ansattes omsetning bør inneholde termineringskostnader. 5 Ansatte som forlater frivillig og de som er avsluttet, har begge tilgang til COBRA. COBRA er en føderal lov som tillater arbeidere som forlater et firma for å fortsette å motta helseforsikringsdekning gjennom firmaet ditt. Lengden på tid og forhold varierer. Dette er en ekstra kostnad for bedriften din. Arbeidstakere som er opphørt, kan også få tilgang til arbeidsledighetsforsikring gjennom deres stat. Statens program finansieres av skatter belastet selskaper. Hvis tidligere arbeidstakere fra din bedrift krever arbeidsledighet, kan skattesatsen du belastes øke. Du kan pådra seg juridiske kostnader for å forsvare firmaet mot rettssaker fra en avsluttet ansatt. Minimer kostnadene ved omsetning. Ta en titt på omsetningen til andre firmaer i din bransje. Hvis din rente er høyere enn bransjens gjennomsnitt, undersøker du ansettelses - og treningsprosessen. 6 Invest tid til å utføre utgangssamtaler med arbeidere som frivillig forlater virksomheten din. Finn ut hvorfor de forlater. Dokumentere resultatene og se etter trender. Si for eksempel at et økende antall personer går, fordi de ikke får rettidige ytelsesvurderinger. Bruk denne informasjonen til å endre endringsprosessen din. Insister på at ledere kommuniserer godt med ansatte. Opprettholder en skriftlig håndbok for hver jobb. En manual er et verdifullt verktøy for dine ansatte, spesielt en ny ansatt. Forklar hvor ofte ytelsesvurderinger vil bli gitt, og hold deg til den planen.

No comments:

Post a Comment